Snow Emergency Requiring Alternate Side Parking Continues

The City of Milwaukee Department of Public Works is continuing its Snow Emergency for January 30, 2023. There is no parking allowed on arterials (main streets) from 10 p.m. to 6 a.m. and alternate side parking will be required on side streets from 10 p.m. to 6 a.m. Posted street signs take precedence. Please read the street signs for winter parking instructions BEFORE YOU PARK.

Arterials (No Parking)

To confirm the arterials which do not allow any parking and for additional parking restriction information visit city.milwaukee.gov/Parking/ParkingRegulations. Residents can also call (414) 286-CITY (-2489).

Side Streets (Alternate Side Parking)

All residents who park overnight on a Milwaukee side street must move their vehicles to the EVEN numbered side of the street by 10 p.m. on January 30, 2023 through 6 a.m. on January 31, 2023. Parked vehicles should be flush to the curb and out of the flow of traffic. This includes the streetcar route and other city roadways.

Designated Milwaukee Public Schools lots will be available for off-street parking beginning January 30, 2023 at 7 p.m. For a list of school parking lot locations, go to milwaukee.gov/snowparking.

Stay informed

• Sign up for Parking Alerts: text alerts at milwaukeeparkingalerts.com and/or E-Notify email messages at milwaukee.gov/enotify.

• Follow DPW on Facebook and Twitter – both @milwaukeedpw

• Join Next Door to receive DPW updates (City residents only)

• Call (414) 286-CITY for information and assistance

• Check the DPW website at milwaukee.gov/Parking

Your cooperation will ensure that DPW crews can access as much of the street pavement as possible to clear ice and snow effectively, efficiently, and most importantly, safely.

Emergencia de nieve que requiere estacionarse en el lado alterno continúa

El Departamento de Obras Públicas de la Ciudad de Milwaukee continúa su Emergencia de Nieve para 30 de enero del 2023. No se permite estacionar en arterias (calles principales) de 10 p.m. a 6 a.m. y se deberá estacionarse en el lado alterno en las calles laterales de 10 p.m. a 6 a.m. Los letreros de las calles tienen prioridad. Lea los letreros de la calle para obtener instrucciones de estacionamiento de invierno ANTES DE ESTACIONAR.

Arterias (no estacionar)

Para confirmar cuáles son las arterias que no permiten estacionarse y para información adicional sobre restricciones de estacionamiento, visite city.milwaukee.gov/Parking/ParkingRegulations. Los residentes también pueden llamar al (414) 286-CITY (-2489).

Calles laterales (estacionamiento en lados alternos)

Todos los residentes que se estacionen durante la noche en una calle lateral de Milwaukee deben trasladar sus vehículos al lado numerado PAR de la calle antes de las 10 p.m. el 30 de enero del 2023 hasta las 6 a.m. el 31 de enero del 2023.

Los vehículos estacionados deben estar al ras de la acera y fuera del flujo del tráfico. Esto incluye la ruta del tranvía y otras rutas de la ciudad.

Los lotes designados de las Escuelas Públicas de Milwaukee estarán disponibles para estacionamiento fuera de la calle a partir del 30 de enero a las 7 p.m. Todos los vehículos deben ser trasladados de los lotes de MPS antes de las 7 a.m. de la mañana siguiente. Para obtener una lista de los lugares de estacionamiento de las escuelas, visite milwaukee.gov/snowparking.

Manténgase informado

• Inscríbase en Parking Alerts: alertas de Texto en milwaukeeparkingalerts.com y/o mensajes de email de E-Notify, milwaukee.gov/enotify.

• Siga a DPW en Facebook y Twitter – ambos en @milwaukeedpw

• Únase a Next Door para recibir noticias de DPW (Sólo los residentes de la Ciudad)

• Llame al (414) 286-CITY para información y ayuda

• Visite el sitio Web de DPW en milwaukee.gov/Parking

Su cooperación asegurará que los equipos de DPW puedan acceder a la mayor parte del pavimento de la calle como sea posible para limpiar el hielo y la nieve de manera efectiva, eficaz, y lo más importante, de manera segura.

Find more press releases HERE.